dissabte, 15 de maig del 2010

Aquest bloc fa 4 anys!!

La tarda d'un dia com avui (Sant Isidre), de fa quatre anys, en Roc Fages va venir al despatx a veure com li ensenyava una aplicació informàtica del DAR, que havíem posat en funcionament feia uns mesos. Era la CMV (Control del Material Vegetal), que pretenia ajudar en la gestió diària del procés de control i certificació de les llavors i els planters produïts i comercialitzats a Catalunya. Volia ser un lloc de treball compartit entre les empreses i l'Administració. En va fer un post d'aquella sessió que sempre recordaré.

Però a més d'escoltar-me, en Roc també em va donar "la canya" d'internet i em va obrir aquest bloc. I d'això també li estic molt agraït, perquè durant aquests darrers 4 anys m'ha permès viure i veure de manera directa els canvis i transformacions que s'han produït en els usos de les TIC.

Després del bloc va venir Slideshare, Flickr, Delicious, Google Reader, Facebook, Twitter. Amb totes aquestes eines he anant experimentant, aprenent i a vegades atabalant als meus amics i col·legues quan els explico les avantatges de l'ús d'aquestes eines i la facilitat de compartir notícies i coneixement.

Aquest bloc té una "línia editorial" al voltant de les llavors i els planters. Normalment he anat referenciant notícies, celebració de Jornades, normativa, etc. També m'ha servit de calaix de sastre de documents que en algun moment m'ha servit per disposar de manera fàcil la informació concreta a oferir a algun company o companya.

M'ha donat alguna sorpresa, com veure una fotografia del bloc, publicada a l'informe anual (pàg. 13) de l'Oficina Comunitaria de Varietats Vegetals (CPVO) durant uns quants anys (supongo que gracias a ti José Maria!!).

Finalment comentar que també ha fet 25 anys de la meva relació professional amb el sector de les llavors i els planters, més intensament amb aquest últim. Aquests dies recordo el dia que vaig veure el primer planter de fruiters als plans d'Alguaire (molt a prop d'on ara hi ha l'aeroport), acompanyat pel Sr. Isidro Gabandé Gelet, planterista de fruiters de Lleida, de qui he après molt i per qui sento un gran respecte i admiració, per la seva passió per obtenir i experimentar noves varietats de fruita i l'empenta que sempre ha demostrat a l'hora de tirar projectes endavant, en el món dels planters i pel futur de la fructicultura catalana.

3 comentaris:

Xavier Blasco ha dit...

Per molts anys. Tu si que estàs en forma. Jo només he fet 2 post després de ressuscitar.
Endavant!

Anònim ha dit...

PER MOLTS ANYS !!!!
I moltes gràcies per la informació acurada i puntual.

Carles ha dit...

Gràcies, Xavier. Es fa el que es pot!

Agraït, Anònim!!. Encara que darrerament vaig una mica tard, però amb certa dificultat, intento tenir al dia algunes informacions. Amb el temps, a mida que la gent descobreixi la facilitat d'utilitzar aquestes eines, serà més senzil.